هدف ارزیابی میزان آمادگی کارکنان عملیاتی و ایمنی و نیز آماده بکار بودن تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی، مانور فرضی در انبار نفت شهید محمدیانی سبزوار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار : این مانور بدون اطلاع قبلی با به صدا در آورن آژیر خطر در انبار نفت سبزوار و در راستای سنجش توان و مقابله با شرایط بحرانی و آمادگی کارکنان تاسیسات انبار نفت شهید محمدیانی در شرایط اضطرار ،با حضور مدیر ،معاون و مسئولین واحد ها برگزار گردید.
محمد صادقی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار در خصوص اجرای این مانور گفت :این مانور به منظور هماهنگی و توانمند سازی نیروهای عملیاتی انبار نفت به ویژه نیروهای آتش نشانی با هدف شناسایی نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت در محوطه مخازن انبار نفت سبزوار و همچنین بالا بردن ضریب ایمنی کارکنان در مقابله با این شرایط اجرا شد.
بنا بر این گزارش ، طبق سناریوی برنامه ریزی شده، یکی از مخازن نفت دچار آتش سوزی فرضی شده بود که نیروهای آتش نشان منطقه با استفاده از تجهیزات انفرادی، لوله های آبرسانی و کف سازها، عملیات مهار آتش را آغاز کردند و نیروهای واحدهای فنی و عملیات انبار همزمان اجرای تخلیه مخزن و انتقال مواد نفتی به دیگر مخازن را به نمایش گذاشتند.